(frissítve: 2022.08.27.)
Tisztelt leendő első évfolyamos Hallgatónk!
Szeretettel üdvözöljük az Óbudai Egyetem Bánki Karának közösségében. Ez az oldal azért jött létre, hogy segítse az első lépéseket: az Ön előtt álló időszak nemcsak a tanulmányok, hanem az adminisztratív teendők terén is új feladatokat jelent.
I. Adatellenőrzés, kiegészítés
Határidő: 2022. augusztus 31.
Kérjük, ha még nem tette meg, a Neptun felületükön a neptun kód és jelszó segítségével belépve a rendszerbe, feltétlenül töltsék fel adataikkal a következő kötelező rovatokat:
• TAJ szám [Saját adatok → Személyes adatok → Adatmódosítás gomb → adatrögzítés után bal lent: „Módosítások elküldése” gomb]
• Adóazonosító jel (adókártya száma) [Saját adatok → Személyes adatok → Adatmódosítás gomb]
• Bankszámlaszám [Pénzügyek → Beállítások]
• Személyi igazolvány adatai (azonosító, a kiállítás dátuma, az érvényesség kezdete/vége) [Saját adatok → Személyes adatok → Okmányok fül → „Új felvitel” gomb]
II. Beiratkozási lap ellenőrzése, hitelesítése, beküldése.
Határidő: 2022. szeptember 04.
Az I. pontban történt adatellenőrzés és adat kiegészítés után az OE-0045 – Beiratkozási lap kérvény legenerálása és hitelesített benyújtása minden beiratkozó hallgató számára kötelező!
A kérvény elérhetősége:
Ügyintézés => Kérvények => Kitölthető kérvények fül => OE-0045 – Beiratkozási lap kérvény
A kérvény kitöltési útmutatója az alábbi linken érhető el:
https://neptun.uni-obuda.hu/system/files/oe-0045-beiratkozasi-lap-segedlet-v1.pdf
Kérjük, figyelmesen olvassa el a kitöltési útmutatót, melyben megtalálható a kérvény hitelesítésének menete is! A benyújtott kérvény a tanulmányi ügyintézőjéhez érkezik be, aki azt csak akkor fogadhatja el, ha megtörtént a kérvényt hitelesítése. Hitelesített beiratkozási lap nélkül a beiratkozás nem érvényes!
A kérvény státuszát az Ügyintézés => Kérvények => Leadott kérvények fülön ellenőrizheti. A kérvény akkor van rendben, ha a Státusz mező értékénél az „Elfogadva” érték szerepel.
III. A tanulmányok megkezdésének halasztása
Csakis a beiratkozást követően lehet kérni a 2022/2023 tanév 1. félévének halasztását a Neptun rendszerben az Ügyintézés/Kérvények menüben található OE-0002 sz. kérelem megküldésével.
A kérvény kitöltési útmutatója az alábbi linken érhető el:
https://neptun.uni-obuda.hu/system/files/OE-0002-passziv-felev-kerelem-budapest-hallgatoknak-v1.pdf
A kérvény díjköteles, azaz a benyújtásához 4.000,- Ft eljárási díjat kell befizetni.
A Neptunban csak és kizárólag elektronikusan lehet befizetéseket kezdeményezni, melyhez először az ún. egyetemi gyűjtőszámlára kell pénzt utalni. Ez egy normál banki tranzakció, melyet a saját bankszámlaszámáról tud kezdeményezni. Az utaláshoz szükséges adatok a https://neptun.uni-obuda.hu/node/561 oldalon olvashatók. Miután az összeg megérkezett az egyetemi gyűjtőszámlára, a fenti tétel kiegyenlítését a Pénzügyek => Befizetés menüben a tételt kijelölve a Befizet gombbal lehet megtenni.
IV. Ügyintézés
Minden hallgatót – tanulmányainak teljes időszakában – végigkísér egy tanulmányi ügyintéző: kezeli a hallgató kérvényeit és egyéb tanulmányi ügyeit. Ügyintézőjének nevét a Neptun rendszerbe belépve a Tanulmányok/Képzés adatok menüpontban találja meg.
V. Diákigazolvány igénylése
Fontos!
Diákigazolvány csak akkor igényelhető, ha a neptunban szereplő adatai megegyeznek a személyi igazolványában szereplő adataival, a lakcíme pedig a neptunban is, és a lakcímkártyáján is szerepel. (Bejelentett állandó lakcím, vagy tartózkodási hely.)
A diákigazolvány díjmentes, és minden olyan hallgató igényelheti, aki Aktív hallgatói jogviszonnyal és Aktív félévvel rendelkezik magyarországi felsőoktatási intézményben:
A felsőoktatási hallgatók diákigazolványának elektronikus igénylési folyamata
A levelező tagozatos diákigazolvány bérlet vásárlására nem jogosít, csak 50%-os jegyvásárlási kedvezményre az Egyetem és a lakóhely között a MÁV és a VOLÁN járatain.
VI. Kreditátviteli kérelem
A korábbi felsőoktatási tanulmányai során teljesített tantárgyak befogadtatására a képzés kezdetén, egyszeri alkalommal van lehetősége. Ennek módja a KREDITÁTVITELI KÉRELEM* benyújtása a mellékletekkel együtt. Kérjük, olvassa el figyelmesen a KITÖLTÉSI ÚTMUTATÓT* is, hogy mérlegelni tudja az akkreditáció előnyeit és hátrányait!
* https://bgk.uni-obuda.hu/hu/tanulmanyi-osztaly/formanyomtatvanyok
A kreditbeszámítási táblázatot géppel kell kitölteni, és aláírás nélkül nem érvényes.
A táblázat jobb oldalán a szak megnevezése MINTATANTERV (https://bgk.uni-obuda.hu/hu/tanulmanyi-osztaly/tantervek) szerinti tárgyakat kell feltüntetni.
Az Óbudai Egyetemen vagy jogelődjén, illetve a BMF-n folytatott biztonságtechnikai mérnöki, gépészmérnöki, mechatronikai mérnöki tanulmányok alapján kért kreditbeszámításhoz nincs szükség hitelesített tematikára, tárgyleírásra.
A kreditátvitel díja 1.000 Ft/tantárgy (https://neptun.uni-obuda.hu/szabalyzat).
A kérelemcsomag beadása történhet személyesen (e-mailben történt előzetes időpont egyeztetés után), vagy postai úton (OE BGK TO, 1428 Budapest, Pf.: 31. vagy 1081 Budapest, Népszínház u. 8.). Határidő: 2022. szeptember 10.
VII. Oktatás
Felhívjuk a figyelmét arra, hogy az oktatás az érvényben lévő jogszabályoknak megfelelően hibrid (személyes és/vagy online) formában zajlik. Az online előadás történhet valós időben (stream) vagy videófelvételt tartalmazó, a Moodle-ba feltöltött tananyag formájában:
Tárgyfelvétel/Órarend/Tanévi időbeosztás
Az Egyetemi könyvtár palettáján is sok hasznos szolgáltatás szerepel, melyeket a tanuláson kívül pl. kutatáshoz, szakdolgozat íráshoz is igénybe lehet venni.
A tanév rendje (őszi félév):
VIII. Pénzügyek
Az önköltségi díjat többféle módon lehet teljesíteni:
Az 1. és 2. pontban leírt befizetési módokról bővebb tájékoztatás az alábbi linken érhető el:
Önköltségi díj fizetéséhez kapcsolódó tájékoztató
A 3. pontban leírt fizetési módokról részletes leírás az alábbi linken érhető el:
Diákhiteles finanszírozáshoz kapcsolódó tájékoztató
A 4. pont esetén, azaz amennyiben a hallgató nem teljes egészében saját maga fizeti az önköltségi díját, köteles leadni egy önköltségi díj fizetéséről szóló szándéknyilatkozatot, amelyből kiderül, hogy az önköltségi díjának hány százalékát fizeti a munkáltatója vagy más jogi személy, illetve a Diákhitel Központ. A nyilatkozat kitöltéséről és a teljes folyamatról részletes leírás az alábbi linken érhető el:
Számlakérési folyamat kérvények leadásának segítségével
IX. Esélyegyenlőségi Bizottság tájékoztatása fogyatékkal élő hallgatóink számára
A fogyatékkal élő hallgatók kedvezményigénylési kérelmet adhatnak be a képzés elején a Tanulmányi Osztályon, erről bővebb információ innen tölthető le.
Beadási határidő: 2022. szeptember 02. (péntek) 12:00 óra. A kérelem a mellékletekkel együtt elküldhető a tanulmanyiosztalybgk.uni-obuda.hu () címre is.
A fogyatékkal élő hallgatók kari koordinátora Dr. Jókai Erika. A felmerülő kérdésekkel, problémákkal kapcsolatban az alábbi e-mail címen tudnak nála érdeklődni: jokai.erikabgk.uni-obuda.hu.
Hasznos linkek:
https://www.facebook.com/Banki.Kar
https://www.instagram.com/oebanki/
Sok sikert kívánunk, kitartást a tanulásban, és olyan ismeretek megszerzését, amelyek a javára válhat.