Oklevél kiadásának folyamata

(frissítve: 2021.03.06.)

Tisztelt Végzett Hallgatóink!

Az Oklevelek személyes kiadása a bejelentett védelmi intézkedések miatt március 8-tól nem lehetséges. A korábban kiadott rektori engedélyek is visszavonásra kerültek. Az intézményben lévő át nem vett okleveleket, igazolásokat és leckekönyveket postázni fogjuk a Neptunban szereplő címükre, hivatalos iratként, ajánlott tértivevény feladással. További információt a Tanulmányi Osztályon kérhet.


Tisztelt Végzett Hallgatónk!

Gratulálunk tanulmányai sikeres befejezéséhez.
A jelenlegi vírushelyzet miatt sajnos hagyományos diplomaátadó ünnepségünket sem tudjuk megrendezni.

Az oklevelek és igazolások átvételével kapcsolatos pontos információkat a Neptun rendszerben küldjük hamarosan, kérem, figyelje az erre vonatkozó értesítést.
Az átvételre biztosan a Népszínház utcai épület erre kijelölt helyiségében kerül sor, a megfelelő egészségügyi biztonsági előírások betartásával.
A dokumentumokat más személy is átveheti majd, hivatalos, két tanúval ellátott meghatalmazással.

A leckekönyvet a Tanulmányi Osztályon kell majd átvenni.
Akinek nyelvvizsga hiányában nem adunk oklevelet, annak a leckekönyvét sem adjuk ki automatikusan. Külön kérésre nyomtatunk leckekönyvet, de abba utólag a nyelvvizsga adatait is bele kell majd írnunk.

A mesterképzésre jelentkezők számára fontos: 2021. július 08-ig van mód az oklevelek feltöltésére a felvi.hu rendszerébe, nem a jelentkezési határidőig kell megtennie.

A továbbiakban jó egészséget, mérnöki munkájához pedig sok sikert és kitartást kívánunk!

 


Az oklevelek kiadására az ünnepélyes diplomaosztó ünnepségen (évente februárban és júliusban) kerül sor.


Oklevelét az a hallgató veheti át, aki adott szakon abszolvált (végbizonyítványt szerzett), majd sikeres záróvizsgát tett, és a szakon az oklevél kiadásához előírt nyelvvizsga-követelmény teljesítésének is eleget tett, (bemutatta a TO ügyintézőnél az eredeti nyelvvizsgá(i)t, és leadott másolati példány(oka)t is abból), melynek rögzítése a Neptun rendszerben is megtörtént.


Az a végzett hallgató, aki nyelvvizsga hiányában nem vehette át az oklevelét a sikeres záróvizsgát követően, az alábbi eljárási rend szerint juthat hozzá az okleveléhez a későbbiekben:

  1. A nyelvvizsga bizonyítvány(ok) beszkennelt másolatát kell eljuttatnia e-mail-ben a korábbi TO ügyintézőnek, melyben telefonos elérhetőséget is meg kell adnia. Személyesen is bemutatható (TO félfogadási idejében) a megszerzett nyelvvizsga bizonyítvány, ekkor viszont be kell mutatni a leckekönyvet is.
     
  2. A Tanulmányi Ügyintéző az oklevél mintalapját átadja a Dékáni Hivatalnak, ahol elkészítik az oklevelet, és erről értesítik a megadott elérhetőségen a hallgatót.
     
  3. Az oklevél átvétele előtt, először a Tanulmányi Osztályon be kell mutatnia a  nyelvvizsga bizonyítvány (ok) eredeti példányát valamint a korábbi leckekönyvét is magával kell hoznia. A nyelvvizsga bizonyítvány(ok) eredeti példányát akkor is be kell mutatni, amennyiben a hallgatónak ún. elektronikus leckekönyve volt.
     
  4. Az oklevél kiállítása a nyelvvizsga bizonyítvány e-mailben elküldött vagy személyesen bemutatásától számított 30 napon belül történik meg.
     
  5. A fenti értesítést követően a TO félfogadási idejében van lehetőség az oklevél átvételére. Lehetőség van az oklevél meghatalmazott útján történő átvételére is, egy hivatalos, két tanú által aláírt meghatalmazás bemutatásával.

FONTOS! Az oklevél kiállítását csak és kizárólag a keményfedeles nyelvvizsga bizonyítvány kézhez vétele után lehet elindítani. Igazolást nem fogadunk el.

Oklevél másolatához vagy másodlatához a TO oldaláról a Formanyomtatványok menüből letölthető kérelmet kell kitölteni és eljuttatni e-mailben a Tanulmányi Osztályvezetőnek. A kérelem elküldésétől számított 30 napon belül készül el az oklevél másolata vagy másodlata.