Az Óbudai Egyetem versenyt hirdetett a hallgatói szolgáltatások minőségének javítása érdekében. A megmérettetés célja az volt, hogy a részt vevő csapatok innovatív és gyakorlatban is implementálható megoldási modelleket dolgozzanak ki az Online oktatást támogató megoldások fejlesztése: University 4.0, a Digitális Tanulmányi Osztály megtervezése és szolgáltatásai, valamint a beiskolázási program és platform fejlesztése témakörök valamelyikében.
A felhívásra számos pályázat érkezett, melyek közül a legkreatívabb megoldásokat a Bíráló Bizottság oklevéllel és pénzjutalommal díjazta, valamint meghívta a csapatokat ötletük tényleges megvalósítására.
Nagy örömünkre szolgál ismertetni a verseny eredményét, amelyen I. helyezést ért el az F5 csapat, melynek tagjai: Lassu Bence és Tömör Attila. Megkértük a tagokat, hogy röviden mutatkozzanak be, és mondják el mivel készültek a pályázatra:
„Pályázatunk témája egy besikolázási platform fejlesztése volt amire az ötlet leginkább a saját rossz tapasztalatainkból jött. Gimnazistaként nagyon nehéz eligazodni az egyetemek között, a különféle szakokról már nem is beszélve, erre a problémára lehet megoldás az ötletünk, minek fő eleme egy részletes személyiségteszt, ami alapján a platform kart és szakot javasol majd a kitöltőnek. Ezen kívül az oldalon egy helyen megtalálható lenne minden infó a karokról és hogy mit kínálnak, valamint egy a meglévőnél részletesebb leírás a szakokról és azok specializációiról, valamint a felvételihez szükséges minden információ is elérhető lenne. Attilával mindketten gépészmérnök szakra járunk a Bánkira és járműtechnika szakirányosak vagyunk és mindkettőnknek kissé kalandos volt az egyetem és szakválasztás ezért is ragadtuk meg ezt a témát mert úgy gondoljuk, hogy nem mi vagyunk az egyetlen ilyen diákok.”
II. helyezést ért el a szintén Bánkis hallgatókból álló Bacik csapat, melynek tagjai Szőke-Tóth Éva és Farkas Dávid. Alább olvasható rövid bemutatkozásuk és néhány gondolat a pályamunkájukról:
„Szőke-Tóth Éva vagyok, harmadéves gépészmérnök hallgató és demonstrátorként dolgozok a biogáz laborban Bakosné Diószegi Mónika Tanárnő mellett. A pályázatra a Tanárnő talált rá és úgy döntöttünk, hogy összegezzük az ötleteinket labortársammal, Farkas Dáviddal és pályázunk.”
„Farkas Dávid vagyok, okleveles gépészmérnök. Amikor a pályázat kiírásra került, még az utolsó félévemet tapostam az egyetemen és mellette laboránsként dolgoztam a biogáz laborban.”
„A pályázatunk bevezetésében megfogalmaztuk az online oktatás problémáit, amikre megoldást szerettünk volna találni. Három ötlettel is sikerült előállnunk: az első egy Szabadulószoba játék volt, aminek egy próbaverzióját már kipróbáltunk a Tanárnővel és a hallgatóknak is nagyon tetszett, ezért gondoltuk, hogy illene a pályázatba. A második ötletünk nagyon hasonló volt az elsőhöz, ez egy Kincskereső játék volt. Ezt a játékot is kipróbáltuk már és valmelyest tovább gondolva írtuk a pályázatba. A harmadik ötletünk eléggé eltérő volt az első kettőtől, ezúttal egy Stúdiószoba ötletével álltunk elő. Úgy gondoltuk, hogy ennek megvalósítása nagyban segítheti az online oktatást és a jelenlegi problémákra megoldás lehet.”
III. megosztott helyezést ért el az Antares csapat, melynek tagjai Karbovánecz Roland János és Dobrádi Virág. Megkértük a tagokat, hogy röviden mutatkozzanak be, és mondják el mivel készültek a pályázatra:
Dobrádi Virág Karbovánecz RolandDobrádi Virág:
„Jelenleg a Kandó karon a villamosmérnöki mesterképzés hallgatója vagyok, az Ipari felügyelet és kommunikációs rendszerek specializáción. Mellette főállásban az Antenna Hungária Zrt-nél dolgozom, és szerencsére itt nagy részben tudom hasznosítani az egyetemen tanultakat. Szabadidőmben leginkább olvasni szoktam, társasjátékozni a barátaimmal, illetve karatéra járok.”
Karbovánecz Roland János:
„Én másodéves duális hallgató vagyok, gépészmérnöki alapképzésen folytatom tanulmányaimat a Bánkin, mellette a Budapesti Gazdasági Egyetemen tanulok közgazdásznak. Az oktatás iránti érdeklődésem részben onnan is származik, később egyetemi oktatóként szeretnék majd dolgozni. Az időm jelentős részében a tanulmányaimmal foglalkozok, szabadidőmben sakkozok vagy a barátaimmal vagyok, remélem utóbbira a járvány után több lehetőségem is lesz.”
„Mi az online oktatást támogató megoldások fejlesztése témakörhöz adtunk le egy munkát, amiben egy újfajta, esettanulmányokra épülő pedagógiai megközelítést dolgoztunk ki. Az ötletünk a prelegáló, formális oktatást kiegészítendő, a digitális munkarend előnyeit kívánja kihasználni a már meglévő, Egyetem által használt informatikai eszközök segítségével. Az esettanulmányi, probléma-központú megközelítés az Egyetem hírnevéhez jól illeszkedve segítené a diákok gyakorlatias oktatását és a lehetséges alkalmazási területek megismerését.”
Szintén megosztott III. helyezést ért el a Techno-Pak csapat, melynek tagjai: Awais Qadir és Shoaib Ali. Őket is megkértük, hogy mutatkozzanak be és pár sorban ismertessék pályamunkájukat:
Awais Qadir az Óbudai Egyetem Anyagtudományok és Technológiák Doktori Iskola doktorandusza, a Techno-Pak csapat vezetője a SMART Egyetem Hallgatói Hackathon versenyen. Kutatása a szén nanocsövekre, valamint a grafénnal megerősített nanoanyagokra fókuszál. Érdeklődik az innovatív, okos anyagok és a környezettudatos ötletek iránt, amelyek a fenntartható jövőt jelenthetik. Shoaib AliAwais Qadir
“Tetszett ezen a megmérettetésen, hogy meg tudtuk osztani egymással új ötleteinket, hogy megoldásokat találjunk és javítsunk az aktuális helyzeten. Diákként magam is érdeklődöm az iránt, hogy a leendő diákoknak jobbá, modernebbé és vonzóbbá tegyük az oktatást. Rendszeresen hallgatok online előadásokat, így rendelkezem néhány tapasztalattal. Az ötletünk innen eredt, hogy modernizáljuk az online órákat technikailag egy élenjáró, korszerű eszközöket felvonultató stúdióval, és az elkészült anyagokat töltsük fel egy egyszerűsített és egységesített online platformra; egy lépéssel közelebb kerülünk az Ipar 4.0-hoz.”
Shoab Ali Pakisztánból érkezett Stipendium Hungaricum ösztöndíjas hallgató az Óbudai Egyetem Neumann Karán.
„Számítástechnikai diplomát szereztem, majd mérföldeket utaztam Magyarországra, ahol lehetőséget kaptam a kutatásra az Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Karán. Nagyon izgalmas pakisztáni diákként Budapesten lenni, ahol kutathatok a robotika területén a Kar kiválóan felszerelt laborjaiban, valamint különböző innovatív ötleteimmel kísérletezhetek – az ezzel kapcsolatos tanulmányokban nagy örömömet lelem.”
Gratulálunk minden résztvevőnek és minden helyezettnek, büszkék vagyunk rá, hogy ilyen nagyszerű pályamunkák születtek a versenyen.
A verseny a 2019-1.2.1-EGYETEMI-ÖKO-2019-00017 számú „Innovációs ökoszisztéma fejlesztése az Óbudai Egyetemen” projekt finanszírozásában valósul meg. Támogatta a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal.