További információk
Képzésvezető: Prof. Dr. Szabolcsi Róbert, szabolcsi.robert@kvk.uni-obuda.hu (+36-1-666-5166)
Képzésszervező: Kovácsné Füredi Enikő, kovacsne.eniko@bgk.uni-obuda.hu (+36 (30) 119 6671)
Jelentkezés
Az online jelentkezési űrlap hiánytalan kitöltésével:
Kérjük minden esetben pontosan jelölje meg a kiválasztott szakot, amelyre jelentkezni szeretne!
Jelentkezési határidő: 2025. január 20.
Képzés kezdete: 2025. február
A szakirányú továbbképzésben szerezhető szakképzettség oklevélben szereplő megnevezése magyar nyelven:
- légijármű üzemeltető szakmérnök
- légijármű üzemeltető szakember
A felvétel feltétele
Szakmérnök képzés: mérnöki (BSc, MSc, vagy korábbi főiskolai vagy egyetemi) diploma
Szakember képzés: bármely felsőoktatási szakon szerzett BSc, vagy MSc, (korábbi egyetemi
vagy főiskolai) oklevél
(A megnevezés a jelentkezéskor bemutatott oklevél alapján kerül besorolásra. A mérnöki BSc vagy MSc oklevelet bemutatók szakmérnökök lesznek, míg a nem mérnöki BSc vagy MSc oklevelet bemutatók szakemberek.)
továbbá:
- Angol nyelvből államilag elismert, középfokú (B2), komplex típusú nyelvvizsga vagy azzal egyenértékű érettségi bizonyítvány vagy oklevél
- A polgári légi közlekedéshez kapcsolódó műszaki követelményeknek és igazgatási eljárásoknak a 216/2008/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet értelmében történő rögzítéséről szóló 1178/2011/EU rendelet a MED alfejezet szerinti 1. osztályú orvosi minősítés.
Képzési adatok
Képzési idő: 3 félév
A szakképzettség megszerzéséhez összegyűjtendő kreditek száma: 90 kredit (338 kontakt óra)
Finanszírozási forma: önköltséges, az önköltségi díj 9 995 000 Ft/ félév
Munkarend: levelező
Mintatanterv
Mintatanterv elérhető a Tanulmányi Iroda aloldalán
A képzés célja
Elsődlegesen az EASA Kereskedelemi Pilóta Engedély (CPL) és a hozzá tartozó műszerrepülési jogosítás, valamint hivatásos közforgalmi pilóta elméleti oklevél (ATPL theory) megszerzése. A képzés másik fontos célja, egy olyan posztgraduális képesítés megszerzése, amely kiegészíti a hallgatók meglévő szakképesítéseit, és hozzájárul a repülőiparágban történő elhelyezkedéshez, és az eredményes szakmai munkavégzéshez.
A legmagasabb szintű minőség elérése érdekében a jelenleg is folyó légitársasági pilótaképzés felsőoktatási posztgraduális integrációja rendkívül fontos. Az Óbudai Egyetem Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Kar az oktatási-kutatási portfóliójának bővítése érdekében a légijármű üzemeltető szakmérnök képzésre, mint az egyik lehetséges kitörési pontra tekint. Ily módon, a képzés során a közforgalmi pilóta-hallgatók alapvető mérnöki szemléletmódot sajátíthatnak el, amelynek hasznát vehetik a későbbi hajózó-, vagy repülőműszaki karrierjük során is.
A képzés főbb területei
Értékelési és ellenőrzési módszerek, eljárások
A tantárgyak vizsgával, vagy évközi jeggyel zárulnak. A vizsgára bocsátás feltétele az aláírás megszerzése tantárgyanként.
A vizsga írásbeli, szóbeli, vagy írásbeli- és szóbeli is lehet. A harmadik félév során a hallgatók szakdolgozatot készítenek, amelyet az abszolutórium megszerzése után, záróvizsgán védenek meg. A záróvizsga elméleti tárgyaiból eredményes vizsgát kell tenni.
A korábban szerzett ismeretek, gyakorlatok beszámítási rendje
A korábban hasonló-, vagy azonos rendszerben megszerzett krediteket az egyetem általános eljárási rendje szerint beszámíthatók. A tárgy esedékes féléve kezdetén, a hallgató kérésére, az index és megfelelő tematika alapján a tantárgyfelelős oktató tesz javaslatot a beszámításra.
A záróvizsgára bocsátás feltételei
A záróvizsgára bocsátás feltétele a végbizonyítvány (abszolutórium) megszerzése. Végbizonyítványt a felsőoktatási intézmény annak a hallgatónak állít ki, aki a tantervben előírt tanulmányi és vizsgakövetelményeket teljesítette, az előírt krediteket megszerezte és szakdolgozatát beadta.
A záróvizsga részei
A záróvizsga a szakdolgozat védéséből és a tantervben előírt tárgyakból tett szóbeli vizsgákból áll. A záróvizsgát a hallgatónak egy napon, folyamatosan kell letenni.
A záróvizsga szóbeli vizsgából áll, a felkészülési idő tantárgyanként 10 perc.