Tisztelt leendő első évfolyamos szakmérnök / szakember Hallgatónk!
Szeretettel üdvözöljük az Óbudai Egyetem Bánki Karának közösségében. Ez az oldal azért jött létre, hogy segítse az első lépéseket: az Ön előtt álló időszak nemcsak a tanulmányok, hanem az adminisztratív teendők terén is új feladatokat jelent.
I. Személyes adatok ellenőrzése, kiegészítése
Határidő: 2025. február 5.
https://ti.uni-obuda.hu/beiratkozas-a-neptun-rendszerben-2025-tavasz/
II. Ügyintézés
Az ügyintézés elektronikus. Az elérhető kérvények és útmutatók elérhetőek a Neptun honlapon: https://neptun.uni-obuda.hu/https://neptun.uni-obuda.hu/kervenykezeles
III. Diákigazolvány
A levelezős diákigazolvány SEMMILYEN UTAZÁSI KEDVEMÉNYRE nem jogosít.
Igénylésének módjáról itt talál leírást:
https://neptun.uni-obuda.hu/system/files/HWEB_6.4.pdf (218. old. – 220. old.)
IV. Akkreditáció / felmentés (Kreditátviteli kérelem)
A korábbi felsőoktatási tanulmányai során teljesített tantárgyak befogadtatására a képzés kezdetén, egyszeri alkalommal van lehetősége. Ennek módja a Kreditátviteli kérelem* benyújtása papír alapon, mellékletekkel együtt. A kérelemcsomag beadása történhet személyesen a beiratkozáskor, vagy postai úton beküldve.
Határidő: a beiratkozás utáni első oktatási nap. *nyomtatvány és útmutató:
https://bgk.uni-obuda.hu/formanyomtatvanyok/
V. Pénzügyek
Az önköltségi díj befizetésének módjai:
– átutalás (Neptun gyűjtőszámlára)
– bankkártyás fizetés (SimplePay)
– diákhitel
– munkáltatói (céges) befizetés
tájékoztató:
ezen belül a céges befizetés menete:https://neptun.uni-obuda.hu/system/files/szamlakeresi-folyamat-kervenyek-leadasanak-segitsegevel-v4.pdf
VI. Esélyegyenlőség
A fogyatékkal élő hallgatók kedvezményigénylési kérelmet (OE-0060 sz.) adhatnak be a képzés elején a Neptun rendszerben az Ügyintézés/Kérvények menüben.
Határidő: a beiratkozás utáni első oktatási nap.
A fogyatékkal élő hallgatók kari koordinátora Dr. Jókai Erika. A felmerülő kérdésekkel, problémákkal kapcsolatban az alábbi e-mail címen tudnak nála érdeklődni: jokai.erika@bgk.uni-obuda.hu.
VII. Oktatás
Az oktatás többnyire személyes formában zajlik, de előfordulhat esetenként online előadás vagy számonkérés. Az online előadás történhet valós időben (stream) vagy videófelvételt tartalmazó, Moodle-ba feltöltött tananyag formájában.
- A Moodle (https://elearning.uni-obuda.hu) a kurzusokhoz kapcsolódó oktatói anyagok megosztásának, az oktatói üzeneteknek, a félévközi és félév végi online írásbeli számonkéréseknek, vizsgáknak a kötelezően használandó (tár)helye.
- A Microsoft Teams (https://www.microsoft.com/hu-hu/microsoft-teams/download-app) az online szóbeli óráknak, konzultációknak, vizsgáknak helye lehet.
- A Microsoft Teams használatához egyetemi Office 365 fiók szükséges, melyet ingyenesen lehet igényelni a https://o365.uni-obuda.huoldalon.
- A BigBlueButton (röviden BBB) (http://bbb2.banki.hu/) szintén egy webkonferencia lehetőség, amely használható szóbeli órákra, konzultációkra, vizsgákra. Az alkalmazás használatához letöltésre nincs szükség, az közvetlenül a böngészőből futtatható. A használatáról az alábbi linken talál útmutatót.
Tárgyfelvétel/órarend
Az első félévben a tantárgyakra és kurzusokra a Tanulmányi iroda jelentkezteti fel. Az órarendjét a kari honlapon a Felnőttképzési Központ oldalán találja meg.
Tanév időbeosztása
https://uni-obuda.hu/tanev-rendje/
- regisztrációs hét: 2025. febr. 10. – 2025. febr. 14.
- első tanítási nap: szakonként változó
- szorgalmi időszak: szakonként változó – 2025. máj. 24.
- vizsgaidőszak: 2025. máj. 26. – 2025. júl. 5.
Az Egyetemi könyvtár palettáján is sok hasznos szolgáltatás szerepel, melyeket a tanuláson kívül pl. kutatáshoz, szakdolgozat írásához is igénybe lehet venni.
Hasznos linkek:
- https://bgk.uni-obuda.hu/
- https://www.facebook.com/Banki.Kar
- https://www.instagram.com/oebanki/
- Bánki Kar YouTube csatornája
- https://twitter.com/BankiOe
Sok sikert kívánunk, kitartást a tanulásban, és olyan ismeretek megszerzését, amelyek a javára válhat.