Tájékoztató első éveseknek

Tisztelt leendő első évfolyamos szakmérnök / szakember Hallgatónk!

Szeretettel üdvözöljük az Óbudai Egyetem Bánki Karának közösségében. Ez az oldal azért jött létre, hogy segítse az első lépéseket: az Ön előtt álló időszak nemcsak a tanulmányok, hanem az adminisztratív teendők terén is új feladatokat jelent.


I. Személyes adatok ellenőrzése, kiegészítése

Határidő: 2025. február 5.

https://ti.uni-obuda.hu/beiratkozas-a-neptun-rendszerben-2025-tavasz/


II. Ügyintézés

Az ügyintézés elektronikus. Az elérhető kérvények és útmutatók elérhetőek a Neptun honlapon: https://neptun.uni-obuda.hu/https://neptun.uni-obuda.hu/kervenykezeles


III. Diákigazolvány

A levelezős diákigazolvány SEMMILYEN UTAZÁSI KEDVEMÉNYRE nem jogosít.

Igénylésének módjáról itt talál leírást:
https://neptun.uni-obuda.hu/system/files/HWEB_6.4.pdf  (218. old. – 220. old.)


IV. Akkreditáció / felmentés (Kreditátviteli kérelem)

A korábbi felsőoktatási tanulmányai során teljesített tantárgyak befogadtatására a képzés kezdetén, egyszeri alkalommal van lehetősége. Ennek módja a Kreditátviteli kérelem* benyújtása papír alapon, mellékletekkel együtt. A kérelemcsomag beadása történhet személyesen a beiratkozáskor, vagy postai úton beküldve.

Határidő: a beiratkozás utáni első oktatási nap. *nyomtatvány és útmutató:
https://bgk.uni-obuda.hu/formanyomtatvanyok/


V. Pénzügyek

Az önköltségi díj befizetésének módjai:

– átutalás (Neptun gyűjtőszámlára)

– bankkártyás fizetés (SimplePay)

– diákhitel

– munkáltatói (céges) befizetés

tájékoztató:

https://neptun.uni-obuda.hu/system/files/onkoltsegi-dij-teljesitesenek-menete-a-neptun-rendszerben-2023.pdf

ezen belül a céges befizetés menete:https://neptun.uni-obuda.hu/system/files/szamlakeresi-folyamat-kervenyek-leadasanak-segitsegevel-v4.pdf


VI. Esélyegyenlőség

A fogyatékkal élő hallgatók kedvezményigénylési kérelmet (OE-0060 sz.) adhatnak be a képzés elején a Neptun rendszerben az Ügyintézés/Kérvények menüben.

 Határidő: a beiratkozás utáni első oktatási nap.

A fogyatékkal élő hallgatók kari koordinátora Dr. Jókai Erika. A felmerülő kérdésekkel, problémákkal kapcsolatban az alábbi e-mail címen tudnak nála érdeklődni: jokai.erika@bgk.uni-obuda.hu.


VII. Oktatás

Az oktatás többnyire személyes formában zajlik, de előfordulhat esetenként online előadás vagy számonkérés. Az online előadás történhet valós időben (stream) vagy videófelvételt tartalmazó, Moodle-ba feltöltött tananyag formájában.

  • Moodle (https://elearning.uni-obuda.hu) a kurzusokhoz kapcsolódó oktatói anyagok megosztásának, az oktatói üzeneteknek, a félévközi és félév végi online írásbeli számonkéréseknek, vizsgáknak a kötelezően használandó (tár)helye.
  • Microsoft Teams (https://www.microsoft.com/hu-hu/microsoft-teams/download-app) az online szóbeli óráknak, konzultációknak, vizsgáknak helye lehet.
  • A Microsoft Teams használatához egyetemi Office 365 fiók szükséges, melyet ingyenesen lehet igényelni a https://o365.uni-obuda.huoldalon.
  • A BigBlueButton (röviden BBB) (http://bbb2.banki.hu/) szintén egy webkonferencia lehetőség, amely használható szóbeli órákra, konzultációkra, vizsgákra. Az alkalmazás használatához letöltésre nincs szükség, az közvetlenül a böngészőből futtatható. A használatáról az alábbi linken talál útmutatót.

Tárgyfelvétel/órarend

Az első félévben a tantárgyakra és kurzusokra a Tanulmányi iroda jelentkezteti fel. Az órarendjét a kari honlapon a Felnőttképzési Központ oldalán találja meg.

Tanév időbeosztása

https://uni-obuda.hu/tanev-rendje/

  1. regisztrációs hét: 2025. febr. 10. – 2025. febr. 14.
  2. első tanítási nap: szakonként változó
  3. szorgalmi időszak: szakonként változó – 2025. máj. 24.
  4. vizsgaidőszak: 2025. máj. 26. – 2025. júl. 5.

Az Egyetemi könyvtár palettáján is sok hasznos szolgáltatás szerepel, melyeket a tanuláson kívül pl. kutatáshoz, szakdolgozat írásához is igénybe lehet venni.


Hasznos linkek:

Sok sikert kívánunk, kitartást a tanulásban, és olyan ismeretek megszerzését, amelyek a javára válhat.