Büszkeségünk, a restaurált Ford T-Modell sok év után újra kiemelésre került a Bánki Kar Tanácsterméből, hogy február 28-án a XXVII. Mérnökbálon tegye tiszteletét a Corinthia Hotelben.
A Ford T-modell a világ első sorozatgyártott autója, első példánya 1908-ban gördült le a futószalagról, és a következő csaknem 20 évben több mint 15 millió követte. Tervezésében meghatározó szerepet töltött be Galamb József, a Ford főkonstruktőre, aki Karunk jogelőd intézményében fejezte be felső-ipariskolai tanulmányait. Emlékének is adózva intézményünk tanárai és diákjai ugyanabban az épületben végezték el az 1922-ben gyártott modell szakszerű restaurálását, ahol Galamb József tanult.
- Motor: Benzin, soros 4 hengeres
- Hengerűrtartalom: 2990 cm3
- Teljesítmény: 15 kW (20 LE)
- Nyomaték: 122 Nm
- Váltó: Kézi
- Végsebesség: 70 km/h
- Tulajdonos: Óbudai Egyetem



